Hétfő, 2018.Máj.21, 01:05:43
Üdvözöllek Vendég

CsomagKer Webáruház

Kosár
A kosarad üres
Honlap-menü
A fejezet kategóriái
Óra, ékszer
Zsebóra, medál, karkötő, gyűrű órák
Szépségápolás, egészségmegőrzés
Köröm, műköröm, épített köröm ápolás, díszítés, készítés kellékei. Smink és hajápolás. Egészségmegőrzés, fogápolás.
Túra, kemping, szabadtér
Szabadtéri tevékenységek eszközei. Túrázás, kempingezés alapvető, kényelmi és biztonsági felszerelései, kellékei.
Barkács, hobbi
Sűrített levegő, hobbi légkompresszor, szabályozó, vezérlő, csatlakozó elemei. Barkács eszközök és garázs szerszámok.
Pálinkafőzés, borászat
Pálinkafőzés, borászat kellékei. Mérő, fokoló és adagoló eszközök, kellélek.
Műszaki cikk, elektronika, mobil
Műszaki cikk, elektronikai eszköz és számítástechnika. Mobiltelefon tartozék és kiegészítő.
Játék, ajándék, parti kellék
Játék, ajándék, parti kellék,
Háztartás, lakberendezés
Háztartási eszközök, kiegészítők, gépek. Lakberendezés kellékei, kiegészítők.
Főoldal » Fájlok » Műszaki cikk, elektronika, mobil

GPS GSM/GPRS tracker, jeladó, nyomkövető
2015.Már.07, 18:48:29

GPS-es nyomkövető, mint a filmekben
Kezdjük is rögtön azzal, hogy mire is lehet használni egy ilyen furcsa kis ketyerét? Adja magát az ötlet, miszerint érdemes az autónkat ellátni egy ilyen berendezéssel, hiszen ennek köszönhetően, még ha el is tulajdonítják a járművet, legalább tudni fogjuk, hogy merre menekülnek vele, vagy éppen hol szerelik apró alkatrészekre a jobb sorsra érdemes járgányt. Aztán ott van a lehetőség, hogy a gyermekünknek, vagy mondjuk családunk egy idős tagjának vegyünk ilyet eszközt, így ha azok gyorsan megpattannak, vagy mondjuk önszántukon kívül elcsámborognak valamerre, mindezt legalább nem nyom nélkül fogják megtenni. Ezenkívül persze akár arra is jó lehet, hogy kedvenc négylábúnk ne tudjon meglógni, vagy mondjuk, hogy költekezésre vagy netán félrelépésre hajlamos párunkról folyamatosan tudjuk, hogy milyen utakon járkál. És akkor a flottamenedzsmentben rejlő nyomkövetési lehetőségekről még nem is beszéltünk.
A GPS tracker mellé a következő cuccokat csomagolják a gyárban: két darab akkumulátor, egy hálózati töltő, egy külső akksitöltő, egy átlátszó hordtok, egy mini CD, valamint egy rövidke nyomtatott leírás. Az akksi 800 mAh kapacitással rendelkezik és az első használat előtt érdemes mintegy 8-12 órán át folyamatosan tölteni, a későbbiekben pedig körülbelül 3-4 órát fog tartani egy-egy teljes feltöltés. A lítium-ion akkumulátort egyrészt magában a készülékben, másrészt a mellékelt külső töltőben (400 mA, 4,2 V) is elláthatjuk Amperrel - szabad a választás! A készüléken és a külső töltőn egyébként eltérő csatlakozó aljzatok kaptak helyet, de a hálózati adapteren természetesen mind a két csati fellelhető. Egy feltöltéssel maximum 48 órás működési idő érhető el.
A vevő 64x46x17 milliméter méretű. Alaphelyzetben, akkuval együtt mintegy 60 grammot nyom az eszköz, de ha a normál hátfal helyett a mágneses verziót applikáljuk fel rá, akkor gyorsan 10 grammot hízik a ketyere. Ez a mágneses hátlap egyébként nagyon jó ötlet, hiszen ily módon adott helyre könnyen fel lehet cuppantani a kicsikét. Jó dolog továbbá az alapáron járó műanyag hordtok, mely megvédi a nedvességtől a készüléket, ami ráadásul így akár az övünkre is könnyen rögzíthető. Tárolás során -40 és +85 Celsius, működés közben pedig -20 és +55 Celsius fok közötti hőmérsékletet visel el a vevő, 5-95 százalékos páratartalom mellett.
A vevő kellemes tapintásérzetet biztosító, gumírozott hatású műanyag borítást kapott. Az antennák a felső élre kerültek, míg az integrált mikrofon az ellentétes végen teljesít szolgálatot. Az egyedi rendszercsatlakozó (töltés, firmware frissítés) a jobboldalra került, még pedig a működésjelző LEDés a két apró nyomógomb közelébe. Az egyik gombbal kelthető életre maga a készülék, a másik pedig egy spéci SOS gomb – ha 3 másodpercnél tovább rányomunk, akkor egy az aktuális tartózkodási helyünk koordinátáit tartalmazó segélyhívó üzenet megy ki egy előre meghatározott számra. A hátlap egy kis fül lehajtását követően vehető le, alatta pedig ott az akksi, az alatt pedig a SIM-slot.
Első körben egy aktív SIM-kártyát kell tenni a masinába, majd pedig következhet is a bekapcsolás. A hidegindítási szintidő 45 másodperc, a melegindítás pedig ennél körülbelül 10 másodperccel rövidebb ideig tart. Ezt követően mind a SiRF III GPS-vevő (-159 dBm), mind pedig a háromnormás (900/1800/1900 MHz) Siemens eredetű GSM modul teljesen használatra kész, és jöhet a konfigurálás. Először is egy mobilról egy "begin123456" tartalmú SMS-t kell küldeni a trackerre, mely erre egy "begin ok" üzenettel reagál. Az "123456" egyébként az alapértelmezett jelszó, melyet persze bármikor meg lehet változtatni.
Ha teljesen üzemkész a ketyere, elég egy egyszerű hívást indítani a benne lévő SIM-kártya irányába, melynek hatására a tracker azonnal megszakítja a hívást, és egy válasz SMS-ben közli velünk a készülék, illetve az őt cipelő jármű/személy koordinátáit, aktuális sebességét, illetve az akkumulátor töltöttségi szintjét. Ha a kapott koordinátát megnézzük a termékhez mellékelt CD-n is fellelhető Google Earth-ben, máris kapunk némi vizuális támpontot arról, hogy hol, s merre található éppen a nyomkövető. Alaphelyzetben bármilyen telefonszámról le lehet kérdezni ezeket az adatokat, de létre lehet hozni egy a megbízható felhasználókat tartalmazó listát, és innentől kezdve már csak e felhasználók jogosultak az információk begyűjtésére.
Ha esetleg nem tetszik a puritán szöveges GPS információ, akkor az alapértelmezett SMS TEXT módról átválthatunk SMS LINK módra, amikor is a nyomkövető már egy akár a telefonon is megtekinthető Google Maps linket küld nekünk. Beállítható továbbá automata megfigyelési mód is, amikor a tracker adott időközönként magától küldi ki a saját koordinátáit. Ezenkívül arra is lehetőség van, hogy aktív telefonhívást bonyolítsunk le a nyomkövetővel, melynek bekapcsolt mikrofonján keresztül ilyenkor le lehet hallgatni például az autó tolvajok egymás közötti beszélgetését, vagy a flottában dolgozó alkalmazottak csevejét.
Aztán van itt nekünk egy spéci Geo-fence szolgáltatásunk: ennek lényege, hogy a készülék akkor riaszt, ha a megfigyelt jármű, vagy személy elhagy egy előre meghatározott területet. Ilyenkor egy négyzetet lehet kijelölni a térképen, még pedig a bal felső és jobbalsó sarkok koordinitáinak megadásával. A készülék egy adott objektum elmozdulására is képes riasztani, vagyis ha például valaki éjszaka elköt egy építkezésen pihenő teherautót, vagy egyéb járművet. Megjegyzendő, hogy ilyenkor a néhány méteres mozgás még nem vált ki riasztást, ehhez ugyanis százméteres nagyságrendű pozícióváltásra van szükség.
A sebességfigyelő funkciónak köszönhetően a flottamenedzser értesítést kaphat arról, ha mondjuk az egyik teherautója 90 kilométer/óránál nagyobb sebességgel robog. Riasztást kapunk továbbá akkor is, ha az akksi kezd lemerülni, valamint definiálható egy úgynevezett SMS központ is. Ez utóbbi lényege, hogy ha egy megfelelő jogkörrel rendelkező telefonszámról lekérdezést intézünk a tracker felé, akkor az a válasz SMS-t nem erre a számra, hanem az SMS központ számára fogja elküldeni. Mivel a készülékben nemcsak egy egyszerű GSM modul, hanem GPRS technológia van, adott a lehetőség, hogy a megfelelő APN és IP konfigurálást követően a nyomkövető automatikusan egy megadott IP-címre, egy arra alkalmas szoftver részére továbbítsa információit.

     

  

     

 

Kategória: Műszaki cikk, elektronika, mobil | Hozzáadta:: Ferenc848
Megtekintések száma: 292 | Letöltések: 0
Elérhet minket
Belépés
Belépési név:
Jelszó:
Kínálatunkból
Link ajánkó
látogatók